fredag 31 juli 2009

31/7-09

Helu, idag är det fredag och det betyder inte ett dyft för mig.

Igår tränade jag som vanligt och sen gick jag 7 kilometer i hemlingby .. och jag ska inte ljuga och säga att det var enkelt för det var allt utom just det.

Det var en äldre man, eller ja man och man. 60 +, minst. Han joggade. Med stavar dessutom, då förstod jag att jag kanske inte är i så bra skick trots allt. Sämre skick än någon som är 60 +. Jag borde skämmas.

Varje gång jag joggade så fick jag en klump i kroppen som gjorde så omänskligt ont.
Om jag fortfarande har kvar mitt blåsljud (återstår att se i december) så kan det vara därför som jag inte kan ta ut mig för mycket. Annars är jag bara ofantligt otränad.

Min läkare sa till mig sist jag var där att jag inte kunde bli någon elitidrottare men det hade jag väl endå inte räknat med heller. Men bara tanken på att jag skulle framstå som en otränad lat jävel går inte att beskriva.

Jag är inte lat men jag kan nog fastslå att jag är ganska otränad.(mycket).

Efter rundan i hemlingby ville jag bara hem, dö och gräva ner mig. Varenda jävel som var i hemlingby sprang ikapp mig och då hade dom börjat långt efter mig, säkerligen. Och där gick jag, storful&grå.

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och få upp flåset. Kanske tillochmed unna mig en powernap i eftermiddag. Cialong.

Inga kommentarer: