onsdag 8 juli 2009



Jag vet att det här är så jävla typiskt mig, att sätta mig ner i brist på annat och skriva hur ledsen jag är över att Michael Jacksson är död. Jag vill fortfarande inte tro att det är sant, det kan inte vara sant. Killen som vi alla har växt upp med och som vi alla har en stor kartong på vinden med minnen i.
Han sjunger som ingen annan, skriker som ingen annan och han dansar fan som ingen annan. Allt han gör är unikt och ingen kommer någonsin kunna dra in fötterna i MJ:s skor och åstadkomma ens 1/7 av det han har gjort.

Allt jävla folk som har kränkt Michael dom senaste åren borde skämmas.
Vem är så inkompitent och galen som tror på rykten som inte kan bevisas med sanning?
Jag kan aldrig föreställa mig hur Michael fick kämpa och försvara sig mot alla jävla påhopp från monster som kallar sig människor. Ni har inte ett dust samvete som fortfarande hoppar på honom med falska anklagelser trots det faktum att han är död. Respektlösa jävla överklassare. Och en sak till, att han opererade näsan och använde blekningsmedel var hans val, acceptera det för fan.

Jag blev helt förtvivlad när jag läste en artikel i gefle dagblad för ett par dagar sen. En tjej_24 skrev en artikel om MJ och konstaterade där att MJ var en människa som man skämdes över att man tyckte om. Lyssnade man på honom så var det ju hemligt.
Jag menar, är hon helt funtad? har hon någonsin sett en konsert med Michael? Har hon inte tryckt in i sitt marmeladskal till huvud att han hade miljoner fans och att dom var som galna i hans närhet.

En stor jävla lavett till mtv som gjorde en reklam med MJ där han jagade ett barn som skrek. Okej, ärligt vem tyckte det var kul? jag kunde däremot flina lite enbart dels för att mtv skojar om falska rykten och blandar det med sanning ( Amy jävla whinehouse som gräver i skåpen efter piller ). Vi vet alla att det inte är sant att Michael någonsin våldtagit ett barn, ungjävlarna var ute efter pengar that's it. Sen att Mtv nu gör en massa reklam för MJ där det står 'king of pop, rip' därefter spelar dom hans musik som dom inte har gjort på flera jävla år.
Ni står alltså först för att driva med Jackson genom att göra en nedtryckande reklam för crispy news sen bestämmer ni er helt plötsligt för att ta bort den när han dog.
Vad har förändrats? Svaga människor som inte kan stå för vad dom en gång talat för. Nu ligger ni på botten med skam och smörar sönder för Jackson som förmodligen tittar ner på er och ler.

Michael Jackson var så jävla fin och kärleksfull. Han var en människa som hjälpte andra, startade en organisation för små barn. Han underkastade aldrig någon, i hans ögon var alla likadana. Han är en människa som jag skulle känna mig absolut trygg med. Fan att det finns för få sådana människor. Och fan för att den bästa gick förlorad.

Dansen var obegripligt jävla genialisk. Håret, skorna, kläderna. Allt.
Det här är med hästlängder större än Elvis.

Tack för alla fina minnen, du kommer alltid finnas kvar på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer: