onsdag 29 juli 2009

Noomi Rapace

hallå, jag mår illa som ett .. som ett jävla as. och om jag har rätt så betyder as typ = dött djur. haha, mysigt.

Idag vaknade jag av att någon snokade i mitt rum, denna någon är även kallad Nathalie jävla Nilsson. Hennes laddare var på rymmen men inte fan hade den fått ben och sprungit in i mitt rum. Fan ska man behöva låsa dörrjäveln?

Jag är lättretlig, speciellt på morgonen och nu hade jag dessutom blivit väckt. Det gick absolut inte att somna om så varför ödsla tid och ligga kvar i sängen?

Illamåendet lättar inte på trycket en endaste gång och yrseln försvinner inte hur jag än beter mig. Jag hade sovit i morgonrocken så jag stampade ut i den och försökte få kontakt med mamma som hamstrade framför datorn. Det slutade med att jag sprang in på rummet och grinade järnet. fråga inte, just don't.

Därefter spelade jag musik på maxvolym och mamma blev tokig så jag bad henne att dra. Jag käkade flingor med mjölk på golvet i mitt rum för att vakna på riktigt. Ögonen var ju inte helt i sin ordning idag vilket fick konsekvenser när jag var och handlade senare idag.

Efter flingorna snörade jag på mina rosa converse och gick ut. Tog en halv vända i det spåret jag brukar gå men vände sen och gick till krysset för att möta upp Bella.

Vi gick i en halvtimme-timme, kommer faktiskt inte ihåg. Vi har en tendens att alltid snacka en massa skit men å andra sidan har vi ju väldigt kul. (skitsnack är kul. lätta hjärtat är underbart. ibland.)

Molnen var inte så lovande och vinden tog i så vi bestämde oss för att ta delade vägar och gå hem. Mamma tittade på mig och sa att jag skulle rycka upp mig. snarare skaka om mig, tack. Då kanske bitarna som fattas faller på plats, fast i nuläget existerar inte dom bitarna som behövs.

När klockan närmade sig halv 3 började kroppen åma sig, haha självklart. jag är ju alltid hingrig .. ? Vi tog oss till ica och jag köpte kyckling, sallad, gurka, rödlök, rädisor och bröd. Så middagen bestod av kycklinsallad och, ja det var väl inget mer. Ibland kommer jag på mig själv sitta och flina åt det jag skriver. Men som det sägs så är ingen perfekt. flinar återigen.

Och jag drog ut på mitt träningspass idag också, flitigt som fan om du frågar mig. kan inte sluta flina.

Igår tog jag med Bella till gymet förresten. Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att det var kul men jag kan tala för bella med den här gången. Jag är ju aldrig tråkig, alltså nej nej.

Jag kanske har nämnt det förut men jag är inne på andra boken i stieg larssons millenium. Flickan som lekte med elden. Vansinnigt bra bok och ju längre in i boken jag kommer desto mer fastnar jag för Lisbeth Salander. Jag vet inte, det bara blir så att man kärar ner sig lite. och nej, jag är inte lagd åt andra hållet.



1 kommentar:

Anonym sa...

vi har alltid kul ida :) du får inte må dåligt synd att jag skulle jobba annars kunde jag varit med dig mer det vet du :) finns här för dig alltid <3 /Bella