onsdag 12 november 2008

Are we human?

Idag, någon timme innan jag skulle iväg på apu så var jag tydligen superblek, haha.
Så förvånad jag blev, nat. Orkar inte skriva om praktiken för jag har tystnadsplikt och vågar inte riktigt försäga mig så..

Kom hem nyss, eller ja några minuter innan 8. Fick sluta lite tidigare för min handledare är ganska söt av sig då va. Jag får vara ledig fredag, lördag, söndag. Men imorn jobbar jag 7-4, ganska skönt att det är sista dagen på den här veckan iallafall.

Jag frågade nyss min syster varför hon var tvungen att ha så hög musik, hon kan ju få tinitus?
Hon skrek på mig att hon hade panikångest och blablabla, grinade ihjäl sig och ringde mamma.
Vad gjorde jag för fel..? Snälla, jag jobbar med psykfall hela dagarna och sen ska jag behöva komma hem till ett..? Gud, nu är du orättvis igen.
Jag vet inte riktigt om jag tror på henne, enligt mig vill hon bara ha uppmärksamhet och ja..
Kanske låter hårt men jag brukar veta hur min syster fungerar.
Mamma ringde upp mig, jag var grinig och skrek lite på henne men ah..
''Ta hansyn, låt henne vara.''
Är hon så jävla sjuk och är det så jävla synd om henne, varför ligger hon inte på en psykavdelning som är anpassad för henne? Jag blir så sjukt irriterad. Allt jag gör är fel, men egentligen är det ju inte så.

Och sen undrar jag varför hon inte sökte hjälp förut när hon skärde sig? vad är annorlunda nu?
uuuuuuuuuuursäkta

Inga kommentarer: