måndag 15 juni 2009

Sommarlov

Fick det i fredags men skulle hellre ge bort det till någon som behöver det.

Någonting jag tycker är helt sjukt är att pappas tjej skrev till min mamma och frågade om jag hade tagit studenten. Lite senare fick jag ett sms av pappa ..
''examen. grattis.'' Även jag vet att examen kan betyda skolavslutning så jag skrev tack och tänkte inte mer på det. En minut senare ringde min telefon och det stod (pappa)så jag förväntade mig att det var han som ringde men det var hans tjej. Människan jag minst av alla ville prata med, med tanke på att vi blev osams i höstas och inte har pratat sen dess. Samma sak med pappa men han var jag ju tvungen att träffa på min födelsedag men det var ju nästan ett halvår sen.
Pappas tjej låtsades som om ingenting hade hänt, hon var högljudd och berättade hur roligt det var att höra rösten på mig och att jag lät så ledsen och besviken (jag var inte det, inte det minsta) och fastän mamma hade skrivit till henne att det var 2år kvar tills min student så frågade hon igen. Nej, jag har bara slutat ettan och jag förväntar mig inte att du vet det. Men man kan ju alltid hoppas att pappa gör det. Han frågade samma sak och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, skojar han med mig? han vet väl att jag är född 91? eller har han glömt det?
''Jag trodde du gick på iv''. Hur ska du ha det? först tog jag studenten och nu går jag på iv? är du helt jävla .. åh. Vet du att jag fyller 18 i december?
Inte nog med det så antog han att jag var en medel elev, allt jag gör är alltså medel. Han vet ingenting. Han vet inte hur mycket tid jag har lagt ner för att klara det här jävla skolåret, han vet inte hur mycket han har bidragit för att göra saker tusen gånger svårare. Han kommer aldrig veta. Du är så jävla feg, du vågar inte ringa till mig själv och du vågar inte vara nykter. Jag förväntar mig ingenting längre. Ingenting.

Inga kommentarer: